La jornada de vaga general, convocada per la Intersindical, la COS, la CGT i la CNT per exigir responsabilitats per la gestió de la gota freda, va incloure un tall de trànsit on un centenar de persones van ser identificades. Segons l'organització antirepressiva, uns mesos després van començar a arribar propostes de sanció per imports que oscil·laven entre 600 i 800 euros.
Fins ara, Alerta Solidària ha comptabilitzat un total de 66 multes, sumant un import global de 40.746 euros. L'entitat informa que els afectats han començat a rebre les resolucions definitives dels expedients, les quals, segons Alerta Solidària, desestimen els arguments de defensa basats en el dret de vaga i de manifestació.
L'organització critica la persistència d'aquestes sancions, especialment després de les recents declaracions de la delegada del govern espanyol al País Valencià sobre les mobilitzacions de la comunitat educativa. També denuncia la continuïtat en l'aplicació de la llei de seguretat ciutadana, coneguda com a llei mordassa.
Alerta Solidària està preparant recursos d’alçada contra les sancions, que seran resolts pel Ministeri de l’Interior espanyol. L'entitat adverteix que el criteri aplicat en aquests expedients podria estendre's a participants en mobilitzacions posteriors, com ara les vagues del sector educatiu.
Des del febrer, Alerta Solidària, juntament amb representants sindicals i membres del moviment popular de València, han expressat davant la delegació del govern la seua preocupació per l'ús repressiu de les sancions administratives contra el dret de vaga i de manifestació.




