García-Margallo compara el Govern de Sánchez amb el de Mussolini

L'exministre considera millor l'executiu feixista italià i qüestiona la legitimitat del govern actual en una tertúlia televisiva.

Imatge genèrica d'un faristol amb un micròfon en un estudi de televisió.
IA

Imatge genèrica d'un faristol amb un micròfon en un estudi de televisió.

L'exministre d'Exteriors, José Manuel García-Margallo, ha comparat el govern de Pedro Sánchez amb el de Benito Mussolini, afirmant que l'executiu feixista italià li sembla "millor".

L'exministre d'Exteriors, José Manuel García-Margallo, ha generat controvèrsia en assegurar que el govern de Benito Mussolini li sembla "millor" que l'actual executiu espanyol presidit per Pedro Sánchez. Margallo va fer estes declaracions durant la seua participació en el programa televisiu "Tot és mentida" de Cuatro.
L'exministre va argumentar que "un govern que és legítim en origen pot caure en la il·legitimitat d'exercici", i va posar com a exemple la figura de Mussolini, qui "va ser elegit pel Parlament italià". Davant d'estes paraules, el diputat de Més Madrid, Emilio Delgado, li va interpel·lar qüestionant el "deliri" que el portava a fer tal comparació.
Per a recordar el context històric, cal assenyalar que Mussolini va ser l'impulsor del feixisme a Itàlia i es va aliar amb Adolf Hitler durant la Segona Guerra Mundial. La comparació ha sigut àmpliament criticada per diferents sectors polítics.
Fins i tot el fill de l'exministre socialista José Luis Ábalos, actualment en presó, ha qüestionat les declaracions de García-Margallo, malgrat que es presumeix que podria estar més enfadat amb Sánchez que l'exministre del PP.