Laura Rodrigo Martínez i Aroa Durá Quiles han rebut este dissabte la banda que les acredita com a Reina Major i Infantil, respectivament, en un acte que ha comptat amb la presència de nombroses autoritats locals i representants d'entitats festeres. La cerimònia, celebrada per quart any consecutiu, marca l'inici de les festes patronals de la ciutat.
L'esdeveniment ha sigut presidit per l'alcalde, Pablo Ruz, i la regidora de Festejos, Inma Mora, acompanyats per representants de la Federació Gestora de Festejos Populars, la Unió de Festers del Camp d’Elx, membres de la corporació municipal i nombroses entitats socials, culturals i festeres. També han assistit representants d'entitats festeres d'altres localitats com Monóvar, Torrevieja, Sant Joan d’Alacant, Petrer, Dénia, Crevillent i Murcia.
L'acte ha començat amb l'himne d'Elx i un emotiu comiat a les reines i dames de 2025: Nuria Tejero Adsuar i Carla García Irles, juntament amb Marta Martínez Ruíz, Claudia Cámara Araujo, Patricia Martínez Guilabert i Julia Ortiz Arias. Estes han destacat l'orgull de representar la ciutat durant l'últim any.
“"És un privilegi representar a esta ciutat que no entén les festes com una tradició, sinó una forma de viure."
La regidora de Festejos, Inma Mora, ha subratllat que les sis representatives sortints «han portat més que una banda, han portat el nom d'Elx, l'afecte dels il·licitans i han sabut representar la millor imatge de la dona il·licitana». Mora també ha dedicat paraules d'agraïment a les famílies, especialment a les mares, per el seu suport.
Durant la proclamació s'ha interpretat per primera vegada el pasdoble 'Soroll de Festa', compost per Antonio Guzmán Palomares. Posteriorment, les noves representatives han rebut les bandes. Inma Mora ha imposat les de les Dames Mayores, Paula Esquiva López i Esther Pradera Martínez, i les Dames Infantils, Valentina Doria Martínez i Daniela Rueda Palazón. L'alcalde, Pablo Ruz, ha entregat les bandes a Laura Rodrigo Martínez i Aroa Durá Quiles.
“"Que l'abraçada de la festa arribe a cada racó de la nostra volguda Veneçuela."
En la seua intervenció, l'alcalde Pablo Ruz ha recordat les víctimes dels terratrèmols a Veneçuela, desitjant que «l'abraçada de la festa arribe a cada racó de la nostra volguda Veneçuela». Ruz ha destacat que Elx demostra «que fem batalles, però no ens llancem bales, sinó flors», i ha subratllat el compromís de qui representa la ciutat.
L'acte ha finalitzat amb la interpretació dels himnes de la Comunitat Valenciana i d'Espanya, seguit per un castell de focs artificials. Les noves reines i dames han participat posteriorment en un sopar de cabasset a l’Hort de Baix.




