Elx rep la Escoba de Platí per la gestió de residus

La implantació del contenidor marró ha sigut clau per a obtindre la màxima distinció nacional en neteja urbana.

Imatge genèrica d'un contenidor marró per a residus orgànics en un carrer net.
IA

Imatge genèrica d'un contenidor marró per a residus orgànics en un carrer net.

Elx ha sigut reconeguda amb la Escoba de Platí, la màxima distinció nacional en neteja urbana, gràcies a la implantació del contenidor marró i l'excel·lència del servici municipal.

La implantació del contenidor marró en tot el municipi ha situat Elx entre les ciutats espanyoles més avançades en gestió de residus. Esta mesura ha sigut fonamental per a la concessió de la Escoba de Platí, el màxim guardó nacional en neteja urbana. L'alcalde, Pablo Ruz, va entregar simbòlicament este dilluns el premi als treballadors de UTE Elche, reconeixent la seua labor diària. El regidor va visitar les instal·lacions de l'empresa concessionària per a celebrar amb la plantilla esta distinció, que valora tant l'excel·lència del servici municipal com la recollida selectiva de matèria orgànica.
L'extensió del contenidor marró per barris i pedanies representa un dels canvis més significatius en la gestió de residus dels últims anys a Elx. L'aposta per la separació de la matèria orgànica ha permés al municipi avançar en els objectius europeus de reciclatge i sostenibilitat, millorant els percentatges de recuperació de residus. El jurat de la Escoba de Platí va valorar especialment esta implantació, distingint iniciatives amb impacte positiu ambiental i en els servicis públics.
La recollida selectiva de residus orgànics és un gran repte per als municipis espanyols. Elx ha aconseguit estendre este sistema a tot el seu territori, fomentant la participació veïnal amb nous punts de recollida i campanyes de sensibilització. La implantació del contenidor marró s'ha acompanyat d'una modernització del servici municipal, reforçant la capacitat de la ciutat per a respondre a les exigències mediambientals.
Durant la visita a les instal·lacions de UTE Elche, Pablo Ruz va agrair l'esforç constant de la plantilla per mantindre la ciutat neta. El batle va destacar la "incansable labor i implicació per aconseguir que Elx siga una de les ciutats més netes del país", posant èmfasi en el factor humà darrere de la millora del servici.
Ruz també va subratllar la rellevància del premi per les característiques climàtiques del territori. Va indicar que la distinció "té major valor tractant-se d'una zona del sud, on molt poques localitats han aconseguit el premi, ja que la climatologia complica les labors de neteja". Les altes temperatures, la sequera i l'acumulació de pols dificulten el manteniment dels carrers. L'Ajuntament considera que el premi reconeix la qualitat del servici i l'adaptació de la plantilla a circumstàncies exigents.
A l'acte van assistir el regidor de Servicis Públics, Claudio Guilabert; el gerent de UTE Elche, Alberto Bleda; i el cap del servici, José Luis Orellana.
La Escoba de Platí és la màxima distinció espanyola en neteja urbana i gestió mediambiental. L'Ajuntament va rebre oficialment el reconeixement el passat 10 de juny durant la Feria Internacional d'Urbanisme i Medi Ambient. Els premis els concedeix l'Associació Tècnica per a la Gestió de Residus i Mediambient, que distingeix bones pràctiques d'administracions i empreses del sector.