La instal·lació, que manté al seu interior al voltant de 500 vehicles, ha sigut clausurada per l'Ajuntament d'Elx. Els propietaris podran retirar els vehicles sota control de la Policia Local. L'alcalde, Pablo Ruz, ha explicat que esta mesura forma part del procés municipal per a ordenar este tipus d'instal·lacions i garantir el compliment de la legalitat urbanística.
Segons l'Ajuntament, l'actuació arriba després d'un procediment administratiu que ha inclòs inspeccions, actes, requeriments, tràmit d'audiència, al·legacions i la resolució de clausura. La parcel·la havia sigut inspeccionada en els últims mesos. Ruz ha assenyalat que l'activitat va començar després de la moció per a modificar el Pla General d'Ordenació Urbana (PGOU) aprovada a l'abril per la Junta de Govern Local.
La clausura s'ha executat amb un dispositiu format per sis agents i s'ha desenvolupat amb normalitat. L'alcalde ha assegurat que l'Ajuntament preveu noves clausures en les pròximes setmanes, ja que hi ha altres dos expedients en fase avançada pendents de resolució. L'Ajuntament ha identificat ja més de 110 campas en el terme municipal, i s'han realitzat al voltant de 81 inspeccions.
L'alcalde ha defensat que l'actuació municipal no és arbitrària, sinó un procediment administratiu complet. Ruz ha afirmat que l'Ajuntament "actua per a garantir el compliment de la legalitat urbanística i la seguretat de les instal·lacions", buscant que totes les activitats complisquen la normativa en igualtat de condicions.
Per la seua part, el comissari principal de la Policia Local d'Elx, César Zaragoza, ha explicat que esta clausura és la "primera intervenció visible" de les actuacions previstes, amb l'objectiu de "començar a posar orde en el desorde" i protegir els qui exerceixen una activitat comercial en regla.




